Főmenü

Konfirmandus tábor Poroszlón (Tisza tó) PDF Print E-mail
Written by Fekete Alpar
Saturday, 07 July 2012 19:23
Konfirmandus tábor Poroszlón (Tisza tó)
Az Érdliget -i testvérgyülekezetünk szervezésében, Poroszlóra (Tisza tó), ifitáborba hívta meg  gyülekezetünk fiataljait.
Az érdligeti ifjakkal való első találkozásunkkor a megismerkedés könnyedén történt, s a baráti szálak hamar összefonódtak. Nem kellett sokat várni ahhoz, hogy az együvétartozás örömét ne tapasztaljuk meg.
Az élménydús programok összeforrt csapattá alakították a 24 fős tinitábort.
Eger várában, a Hősök Termében az “Egri csillagok” c. regény hőseivel találkoztunk – Dobó István várkapitány síremlékére vésett igevers ma is visszhangozza azt, Akiben hitt: “Mert én tudom, hogy az én megváltóm él, és utoljára megáll a por fölött, s ha ez a bőröm lefoszlik is, testemben látom meg az Istent.” (Jób 19, 25)
A Tisza tó deltájában izgalmas kenuzásban lehetett részünk. A természet látványa lenyűgöző volt: a sűrű sás által szegélyezett útvonal, a fák árnyékában kanyarodó keskeny viziutak, a tavirózsák szépsége, a vadrucák, hattyúk, gémek társaságában órákhosszat evezni felüdítő volt. Még a hortobágyi kánikula sem szegte kedvünket.
A strandolás, a pizza-vacsorákat követő foci EB elődöntőinek végigszurkolása … egyszóval minden adva volt, hogy jól érezze magát az ifjúság.
A pergő napi eseményeket keretbe foglalta a reggeli és az esti közös áhitatok megtartása. Az egyik áhitat fontos gondolata: Zákeus, a mindenhájjal megkent vámszedő, mindent megtett annak érdekében, hogy Jézussal találkozhasson, még azzal sem törődött, hogy a fa tetején sokak szemében nevetségessé vált.
Honnan való volt ez a vágy? Mi hajtotta őt, hogy találkozzon a Szabadítóval? Ma, hogyan lehet találkozni Jézussal, az üdvözitővel? - ilyen és ehhez hasonló kérdések jelentkeztek a közös beszélgetésünk során.
Hiszem, hogy a két gyülekezet ifjainak találkozása a Jézussal való találkozás vágyát fokozta.
Visky Péter
Az élménydús programok összeforrt csapattá alakították a 24 fős tinitábort.
poroszlo201205
Ez úton szeretném megköszönni az érdligeti gyülekezet lelkipásztorának, Literáty Zoltánnak, a tábor megszervezését, vezetését és nem utolsó sorban az ifjaink anyagiakban történő támogatását. Kepek megtekinthetok ITT.
Visky Péter
Last Updated on Saturday, 07 July 2012 20:46

Kirándulás Reketóra PDF Print E-mail
Tuesday, 18 October 2011 11:36

Szombat reggel utnak indult a lelkes ifjúság Reketóra, hogy együtt töltsön egy igazán élménydús hétvégét.

Hamar megérkeztünk uticélunkhoz és a hidegtől vacogva szálltunk ki az autókból, hogy szemügyre vegyük a bázishelyünketSmile, ahol együtt fogjuk tölteni a hétvégét. A kedves és nagyon humoros házigazda hűséges kutyusával szeretettel fogadott bennünket, és már a kezdetek kezdetén gondoskodott arról, hogy enyhítsen a didergésünkön...

A szálláshely picurka volt, de ezzel együtt nagyon hangulatos is. Miután mindenki elehelyezkedett és elfoglalta a számára tetsző ágyat vagy matracot Wink a reggeli elfogyasztása következett.

Ezt követően a hideg ellenére a lelkesedés nem hagyott alább azt illetően, hogy jó lenne túrázni egyet és szemügyre venni a csodálatos őszi tájat, amely később már nem is volt annyira őszies, hanem inkább télies.

Nos, utnak indult a csapat...egyik része - a bevállalósabb - a hosszabbik túrát választotta, míg  a másik része a rövidebbet. Mindkét esetben elmondhatjuk, hogy élménydús volt a túrázás, mert a  csapat egyik fele kerítéseken, árkon bokron mászott keresztül, a másik fele pedig megtekintette a patakban úszkáló halakat, sőt egy részük kiprobálta a stoppolás előnyeit isLaughing .

Mindkét csapat átfagyva érkezett vissza a szálláshelyre és jól esett felmelegedni, megpihenni...

Annak ellenére, hogy elkezdett havazni a lelkes szakácsok bevállalták, hogy elkészítik a vacsorát. Még egyszer nagyon köszönjük nekik.

Az est további részében vendégünk érkezett, Péter tiszteletes személyében, akihez még egy ifis társ is csatlakozott. Nagyon örvendtünk nekik.

Annak ellenére, hogy szoltunk, hogy szükség lenne a téli gumikra nem hallgattak ránk és meglepődve tapasztalták, hogy "nálunk"valóban lehavazott.Laughing

Egy hangulatos beszélgetést követően elfogyasztottuk a vacsorát és utána áhitatot tartottunk, amelynek a témája a közösség volt.

Énekléssel és egy játékkal indítottunk, aztán pedig elhangzott az ige, amelyet beszélgetés követtet. Az ige a következő volt:

Mert ahol ketten vagy hárman egybegyűlnek az én nevemben, ott vagyok közöttük. Mt 18,20

A beszelgetés során mindenki elgondolkodhatott azon, hogy mit jelent számára a közösség fogalma..., hogy mi a különbség egy olyan közösség között, akik az Úr nevében gyülnek össze és vannak együtt, és egy olyan közösség között, akik valamilyen más célból gyülnek össze.

Az esti program játszással, énekléssel és filmnézéssel folytatódott, amelyet követően álomra hajtottuk a fejünket. Mindenkit próbára tettek az éjszaka nehézségei, de azokat túlélve reggel mindenkinek volt kedve egy kis párnacsatához és az előző este kipróbált játék teljesítéséhez.

A reggeli után áhitatot tartottunk, amelynek keretén belül égető kérdéseket tettünk fel a magunk számára a Mai ige alapján és természetesen a dicsőítés sem maradt ki.

A nap további részét játszással folytattuk, amelyet követően neki láttunk a pakolászáshoz, hogy aztán haza indulhassunk.

Összességében elmondhatjuk, hogy e hétvége alatt lehetőségünk nyílt arra, hogy megtapasztalhassuk azt, hogy mit is jelent közösségben élni.

Jó volt együtt lenni az Úr nevében, és kívánom, hogy Isten útján továbbra is együtt hadd menjünk.

csopkep

Több kép megtekinthető itt.

Last Updated on Saturday, 07 July 2012 20:06

Kirándulás Reketóra PDF Print E-mail
Wednesday, 05 October 2011 09:33
kir2
Last Updated on Wednesday, 12 October 2011 14:44

Kirándulás a Kék Lagunához PDF Print E-mail
Sunday, 24 July 2011 21:36

Spontán döntésnek köszönhetően 2011 július 17-én néhányan ellátogattunk  az Egeres mellett elhelyezkedő Kék Lagunához, amely egy hajdani kaolin kitermelés helyén áll.

Kezdetben kerékpáros túrát terveztünk, de végül két bátor vállalkozó volt csupán, akik kerékpárral indultak útnak. A többiek kényelmesebbek voltak...Smile

Igaz egy kis gumidefektnek köszönhetően a végén mindannyian a kényelmesebb megoldást voltunk kénytelenek választani....na de sok jó ember és kerékpár kis helyen is elfér.Wink

A beszámoló helyett beszeéljenek a képek.

kl

Több kép megnézhető itt.

Last Updated on Monday, 25 July 2011 08:57

TIFI kirándulás az Aranyos völgyében PDF Print E-mail
Sunday, 24 July 2011 17:22

A 92-dik zsoltárban ezt olvashatjuk: "Mert megvidámítottál engem Uram a te cselekedeteddel, a te kezednek műveiben örvendezem.
Mely nagyok Uram a te műveid, igen mélységesek a te gondolataid!" (Zsolt.92 5-6).

A hétvégén mi is megtapasztalhattuk az  Isten által csodálatosan megteremtett  természetet. Minket is megvidámított és megörvendeztetett a látvány, amely 1382 m magasból a szemünk elé tárult.

Na de kezdjük az elején....2011 július 22 én a 12 főből álló csapat elindult az Aranyos völgyébe sátorozni. Az elindulás kissé nehezen ment, de hála Istennek épségben oda értünk és sikerült félhomályban felhuznunk a sátrainkat.

Azt követően a gyors fagyűjtésnek köszönhetően tábortűz mellett vacsiztunk és ismerkedés után viccekkel tarkítottuk az estét.

Az éjszaka egy kissé hűvös volt, de kiálltuk a próbát.Wink

Másnap reggel a Pont együttes Most keljetek fel című dalára ébredt a kis csapat. Reggeli után kisebb nagyobb készülődést követően elindultunk a túrára. Uticélunk Bélavára volt.

A túra elég "keménynek" bizonyult...sokszor éreztük azt, hogy nem megy....nem bíjuk tovább...Meredek kapaszkodás, pihenés, meredek kapaszkodás váltogatták egymást, míg  kb. 4 és fél óra kapaszkodás után felértünk a várva várt csúcsra.

A gyönyörű látvány elfeledtette velünk a fáradtságot és csak csodáltuk a természetet, a meredek sziklafalakat, a magunk után hagyott völgyeket és a völgyben kanyargó utat, amelyen elindultunk a cél felé.

A tetőn elfogyasztottuk az elemózsiánkat és azt követően tartottunk egy kis elcsendesedést áhitat formájában.

Fentről láttuk, ahogy lent a völgyekben esik az eső és csodás volt átélni azt, hogy az Úr megörzött bennünket és az eső kikerült minket.

A pihenés után újult erővel indultunk vissza a sátorozó helyre, annak renényében, hogy a sátraink még  a helyükön állnak. Smile

A visszafele vezető út könnyebnek bizonyult, bár egy kissé kifárasztotta a térdeinket.

Túránk végén, leérve a völgybe minket is megáztatott a zápor, de nélküle nem is lett volna teljes a túránk.

Visszaérve a táborozó helyre örömmel láttuk, hogy sátraink a helyükön állnak.

Ahogy túravezetőnk fogalmazott visszatérésünk után egy kis zápor komoly döntésre késztette a társaságot...úgy döntöttünk, hogy nem maradunk még egy éjszakát és haza utazunk.

Imádság és lelki táplálék után haza indultunk, magunk mögött hagyva egy káprázatosan szép vidéket.

A szívünkben és emlékezetünkben számos szép emlékkel tértünk haza, Istentől azt kérve, hogy a város zajába, forgatagába vissza térve se feledkezzünk el erről a napról és arról, hogy milyen csodás az általa megteremtett világ.

Több kép megnézhető itt.

Last Updated on Sunday, 24 July 2011 22:10

Napi Ige

Az embernek pedig ezt mondta: Íme, az Úr félelme a bölcsesség, és a rossz kerülése az értelem.Jób 28, 28