Kórus >> Resicai kirándulás
Élő közvetités
FŐMENÜ
VÍZIÓ
Isten országát örömmel építő nyitott közösség.
Ki olvas minket?
We have 3 guests online
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
Resicai kirándulás Print

Énekkarunk 20 tagú csoportja péntek délután 4 óra tájt indult el Resicabánya felé. Utunk Gyulafehérvár, Szászsebes, Szászváros, Hátszeg, Káránszebes felé vezetett. A jó hangulat eredményeként az út nagy része énekléssel telt el. A majd egyórás kényszerpihenő és a kétszeri útiránytévesztés mellett is a tervezett időben, este 10 óra után érkeztünk Resicabányára.

A templom előtt vártak minket házigazdáink, Megyaszai Bíró Attila, felesége Júlia és néhányan az egyháztagok közül. A köszöntés és ismerkedés után rövid hálaadás és ima következett, majd a csoport tagjainak elszállásolása. Sokan aludtunk a parókia manzárdterében, köztük jómagam is. A parókia és a templom egy épülethez tartoznak, amit nemrég újítottak fel. Tetőteret cseréltek, kívül-belül tatarozták. A manzárdtérben egy konyha és két fürdőszoba is található. Kényelmesen elfértünk.

Szombatra kirándulást terveztünk a környéken. Reggel fél 8-kor már útra készen álltunk. Az egyháztagok közül is jó páran velünk tartottak, például Csilla, aki itt tanul Kolozsváron és gyakran jár a Tóközbe istentiszteletre, bibliaórára.

A Beuşniţa-Nera völgy nemzeti parkjába tartottunk. Itt megreggeliztünk, sor került hegymászásra is, ahol mindannyian megálltuk helyünket, annak ellenére, hogy volt, aki strandpapucsot viselt.

Folytattuk utunkat a híres vízimalmokhoz. Láttuk, hogy történik az őrlés. Miután alaposan megörökítettünk mindent, siettünk elérni az Oravica és Anina között közlekedő kisvonatot. A 34 km hosszú vonal egyike a legrégebbieknek az országban. Az 1860-as években adták át és fő célja a szén szállítása volt a környéken fekvő bányatelepekről. Az út 13 viadukton és 10 alagúton halad át. A leghosszabb alagút 660 méter. Bár az utazás nem volt túl kényelmes a fapados járaton, az ablakokat sem lehetett lehúzni, szaunáztunk két órán keresztül, most is énekeltünk. Erzsike néni értékelte legjobban a helyzetet, mondván, hogy "helyben is vagyunk, mint Szeged az árvíz után". Itt már várt minket a busz vissza Resicabányára.

Házigazdáink finom és kiadós vacsorával fogadtak. Ezt követte egy rövid találkozás az ottani gyülekezettel: beszélgettünk, énekeltünk közösen. Az egyházi kórusukat a kántor, a lelkes Jóska bácsi vezeti. Nagyrészt egy szólamban énekelnek, de komolyan és lelkesen vesznek részt a próbákon. Őket is, akárcsak valamennyi szórványvidéket, az egybeolvadás, a magyarság kihalásának veszélye fenyeget. A közösségápolás segít nekik megőrizni nemzeti identitásukat is.

A vasárnapi istentiszteleten fellépett kórusunk. A resicabányaiak közül akadtak, akik hamar megtanulták énekeinket és nagyban hozzájárultak a sikeres szerepléshez. Ebéd után a fiúk kiharcoltak egy szabadtéri fürdőzést a Resicától 10 km-re fekvő Secu tónál.

A Kolozsvárra visszavezető úton szinte elejétől végig énekelt a társaság, örökzöld slágerek születtek. Sikeres kirándulás volt. Szép helyeket láttunk, barátság alakult ki a resicai gyülekezettel. Tervezzük a jövőben ennek a szíves fogadtatásnak a viszonzását!